wehaveourmoments

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Emma & Johanna - 9 februari 2012 20:23

Haha, måst bara få skriva ett inlägg om mina finska skills idag på finskan.. Började med att fråga vad "Mitä" betyder och i nästa stund då jag ska visa mina skills å säga att jag har en katt säger jag "Minä Olen Kissa.."!! Rättade snabbt till mig men det var ändå kul eftersom jag på måndag fått en komentar av Jenni som trodde jag var tvåspråkig! ^^ Det värmer att någon inser att jag faktist kan lite finska ;)


// E

Av Emma & Johanna - 9 februari 2012 16:20

Idag har det varit en sånhär helt flummig dag!

Råkade säga autoille istället på Antonilla på finskan i dag, ingen skulle ha märkt mitt fel om jag inte skulle ha rättat mej med detsamma efteråt. Fick några snygga blickar..

Sandra fick skrattanfall när jag sa lämpimämpi fö hon trodde inte det fanns något sådant ord, och det skulle dessutom vara det ordet i luckan!Tror jag..


Av nån underlig orsak fick min filosofi kompis mej att tro att jorden var platt och jag var fem för att säga det högt i klassen. Senare fick jag veta att den tydligen är oval...


Och nu känner jag lite för att det skulle borda bli sommar!

 

//J

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards